آیه‌های سپید پیامبری خاکستری

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۹۶/۱۲/۱۹
    قد

ردیفی برای همیشه

پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۳۸۹، ۰۹:۴۰ ب.ظ

 

به نام خداوند لوح و قلم

 

گاهی وقت‌ها، نه می‌شود اعتراض کنی، نه می‌شود گریه کنی، نه می‌شود بخندی، و نه حتّی می‌شود "دوستت دارم" ِ باد کرده در گلویت را به گوشش برسانی!

این‌طور وقت‌ها، راهی نیست جز این که کاسه‌کوزه‌ی احساست را سر قلمت بشکنی و تمام حرف دلت را بریزی روی کاغذ...

من یکی که این طوری‌ام!

حالا دلم می‌خواهد یکی‌یکی شعرهام را بزایم و بزرگشان کنم. به گمانم این‌جا مهد خوبی‌ست برای بچّه‌های قد و نیم‌قد من که هم به بازی‌شان برسند و هم درس ازبر کنند.

مولوی را "مفتعلن‌مفتعلن" کشت؛ برای همین من ِ ترسو،  رخت ِ سپید بر تن ِ شعرهام پوشانده‌ام!

 آن‌ها که نگاهشان می‌کنند، چشمانشان را دعا خواهم کرد.

آن‌ها که نگاه می‌کنند ونقدش هم می‌کنند، هم چشمانشان را دعاگو خواهم بود و هم قلمشان را!

 

 

١

 با اوِِِّلین جرعه‌ی چشمانت

گیلاس

افتاد؛

پای جاذبه پیچ خورد،

سیب‌ها

به درخت چسبیدند؛

خط خورد

نام نیوتون از کتاب‌ها

 

من

او را

شکست دادم

تو

زمین را...!

 

 2

سر رفت یادت

از انتهای قافیه‌ها

بغضی

ردیف شد...

 

 

  • محمّد نقیان

نظرات (۷)

دورود...سر رفت یادت/از انتهای قافیه ها/بغضی/ردیف شد....عالی منتظر نظرات شما هستم
پاسخ:
دورود بر شما؛ ممنون‌ام از حضورتون. سمعاً و طاعتا
  • ماندانا محمدی
  • با سلام وتبریک سال نو اشعار زیبا و ایده دهنده ای دارید .من استفاده کردم . ممنون با ارزوی موفقیت.
  • بانوی خاکستری
  • قانون جاذبهتمام شببه قانون جاذبه ای اندیشیده امکه عاشق یک سیب شدبرای تولد نیوتون گفته بودم
  • بانوی خاکستری
  • قانون جاذبهتمام شببه قانون جاذبه ای اندیشیده امکه عاشق یک سیب شداین رو برای تولد نیوتون گفته بودم!
    اینهای که میگی یعنی چه؟
    پاسخ:
    سلام عزیز؛ چیز خاصی نیست. یه چیزی گفتم دور هم بخندیم بالاخره
  • مرضیه منصوری
  • سلام جناب آقای نقیان...تقریبا همه ی مطالب وبلاگتون رو خوندم...اشعار و نوشته هاتون عالی بودن......موفق باشید...........
    سلام استاد هنوز سر حرفم هستم
    پاسخ:
    ئع! چاکرم استاد. قربونتون برم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی